sobota, 6 lipca 2013

ubrania dla muzułmanek

Muzułmanki mają naprawdę skomplikowane życie, z uwagi na ich "różnorodne" stroje. Ja postaram się je trochę opisać z pomocą wikipedi i google :)

hijab-(od słowa "haja" czyli "skromność) zasłania włosy,uszy i szyję, ale nie twarz i ramiona. Nie nosi się go we wszystkich krajach muzułmańskich (np. Afganistan), ponieważ tam uważa się że kobieta powinna zakrywać się nikabem lub burką.



Nikab- zasłania całą twarz z wyjątkiem oczu. Są dwa rodzaje nikabu; połowiczny (odkrywa czoło i oczy) i całkowity (odkrywa tylko oczy).





Burka-zasłania całe ciało, a oczy są zasłonięte siatką, bardzo popularne wśród Afganek. Są nakazywane przez talibów (Afganistan).



czador-duża połówka materiału z otwarciem z przodu. Czador nie ma na ręce, ale jest utrzymywany za pomocą rąk lub zębów. Najczęściej spotykany w Iranie.




Burkini- bikini dla muzułmanek, odsłonięte są tylko dłonie,stopy i twarz.Pomysł Ahedy Zanetti.






kwef-nakrycie głowy, które odsłania tylko oczy (jak nikab, z tą różnicą kwef to tak jak by czapka). Można go nosić razem z jeansami i koszulką (nie wyobrażam sobie takiej muzułmanki)





Chimar-  zakrywa głowę, ramiona i resztę ciała aż do tali. Wraz z dopasowaną kolorystycznie spódnicą jest używany do pielgrzymi do Mekki.


 



To będzie na tyle, jeśli się gdzieś pomyliłam to mnie poprawcie w komentarzu :).

1 komentarz:

  1. Witam mam na imię mateusz i nie mam nic do zarzucenia co do tych kobiet\pan

    OdpowiedzUsuń